Blog Post

Ranní rituály

Ranní rituály

Ranní rituály

Máš nějaké ranní rituály? Jak probíhá tvé ráno? Rychle vstaneš a po základní hygieně hned běžíš do školy nebo práce? Tak jestli stíháš alespoň tu základní hygienu, je to fajn. Ale může to být mnohem lepší. 

Od mala nás rodiče učili čistit si pravidelně každé ráno zuby a je to dobře. Jak by asi naše zuby vypadaly teď, kdyby nedostávaly pravidelnou péči?  Tím, že nás rodiče trpělivě každé ráno nutili do základní hygieny, nám pomohli vytvořit si velmi silný návyk. Dnes si většina z nás ráno bez vyčištěných zubů nedokáže ani představit. Prostě ráno vstaneš a vyčistíš si zuby, tečka. No a když to jde s čištěním zubů, proč bychom si nemohli navyknout i na jiné, mnohem zábavnější věci? 

Pomůžu ti přidat další zdravý návyk nebo-li rituál z mé vlastní ranní rutiny. Každé ráno, poté co vstanu a vyčistím si zuby, cvičím cviky na kloubní mobilitu. Dělám to už tak dlouho, že se z toho stal můj ranní rituál. Prostě jdu a odcvičím si cviky na mobilitu. Sérii cviků, které aktuálně provádím, můžeš shlédnout na videu níže. 

Cviky na kloubní mobilitu

Cviky na mobilitu

Cviky na kloubní mobilitu jsou jednoduchý krouživý pohyby, které tvé klouby probudí po dlouhé noci a připraví na další aktivitu během den. Díky těmto cvikům bude tvé tělo pracovat jako dobře promazaný stroj. Cílem je hladký pohyb v kloubech i v pokročilém stáří. K tomu ale musíš začít už dnes.

Variant a drilů existuje celá řada, inspirovat se můžeš videem výše. Většinu čerpám z programu Flexible Steel nebo Ido Portal Method. Jsou to mé momentálně nejoblíbenější cviky ale zdaleka ne jediné. Měla by to být hlavně zábava, takže si vyber cviky, které tě baví a neboj se je často měnit. Věřím, že z našich tréninků si jich pamatuješ dost. Hlavně nezapomeň prokroužit ideálně všechny klouby od hlavy až k patě, nebo od paty k hlavě. Jak říkám, je to zábava. Hraj si.  

Vytvoř si návyk

Chce to trpělivost a začít po malých dávkách. Hodně pomůže, když budeš cviky provádět s radostí a budeš se usmívat více než já na videu. Ze začátku si stanov vhodný čas. Určitě najdeš mezi ranními činnostmi alespoň 5 minut. Pokud ne, vstaň dřív. Musí to být každé ráno přibližně ve stejný čas. Řekněme, že po čištění zubů máš 5 minut na mobilitu. Vyber si cviky, které tě baví a prokruž každý kloub alespoň 5 x na obě strany. Každý den navyšuj počty kroužků. Postupně se chceš dostat na počet odpovídající tvému věku. Pokud je ti 15 let tak 15 kroužků, pokud 50 let tak 50 kroužků. Jo, život není fér. V této fázi bys ale měl být již natolik navyklý, že o cvičení nemusíš ani přemýšlet. Prostě jdeš a děláš to. Gratuluji, právě sis vytvořil zdravý návyk, který můžeš zařadit do svých ranních rituálů. 

Závěr

Nezapomeň, konzistence je klíč. Buď vytrvalý. Začni dnes, opakuj zítra, dokud se z nové činnosti nestane tvůj každodenní rituál. Platí to pro všechno. Neexistuje jednoduchá cesta. 

Pokud tě téma zaujalo, zajímají tě další moje ranní rituály nebo budeš potřebovat další inspiraci na sérii cviků, dej mi vědět do komentáře. 


Nejnovější články:

5minut BOLT bránice cvičení dychani dýchání flexibilita fms fyzicka gfm gym kondice korekční cviky krav krav maga manipulace mentální trénink mobilita mysl novinky nová adresa nová tělocvična nový gym pohyb renegerace resety rozvrh tříd Sebeobrana strečink stěhování síla mysli vizualizace výkon zdraví život žonglování

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Related Posts