Kettlebell

Kettlebell

Spaluje tuky a tvoří atlety

Dělová koule s madlem, jak se kettlebell často říká, je středobodem našeho gymu. Téměř zapomenuté cvičební náčiní zažívá v posledních dvou dekádách novodobou renesanci. O její celosvětové zpopularizování se zasloužil Pavel Tsatsouline a jeho škola síly StrongFirst. Dnes najdete tuhle kouli skoro v každém místním fitku, ale stále existuje řada lidí, kteří nevědí, co to je, nebo jak s ní bezpečně a efektivně cvičit. Naším cílem je to změnit, a proto jako první přinášíme do Kutné Hory pravidelné kettlebell tréninky a víkendové semináře založené na metodice prestižní světové školy síly StrongFirst. 

Proč jsou kettlebell tak populární?

Kettlebell je velmi univerzální tréninkový nástroj, extrémní přenosná tělocvična. Vděčí za to zejména svému tvaru, který umožňuje s kettlebell manipulovat různými způsoby a tím dosáhnout rozličných fitness cílů. Je jedno, jestli chcete získat neskutečnou sílu, nabrat svaly, zhubnout nebo mít kondičku jak z pekla. S kettlebell zvládnete vše. Jak píše P. Tsatsouline ve své knize Simple & Sinister, „Kettlebell je starodávná ruská zbraň proti slabosti.“

Jaké jsou nejlepší cviky s kettlebell?

Cviků existuje dlouhý seznam, ale za základ kettlebell tréninku se jednoznačně považuje Swing a Turkish get-up.

Nejlépe přínosy swingu vystihl uznávaný trenér Mark Reifkind, dovolíme si ho proto citovat: „Je to ten nejlepší cvik téměř pro každého – od začátečníků až po elitní sportovce, mladé i starší. Nedokážu prostě najít jiný cvik, který by byl stejně ohleduplný k tělu a zároveň nutil člověka pracovat tak tvrdě jako hardstyle kettlebell swing. Posiluje tělo a zároveň ho léčí.“ Swing je velmi výbušný cvik a dá pořádně zabrat celému tělu a vaší fyzičce. Po ovládnutí techniky ho můžete zařadit do jakéhokoliv programu nebo cvičit samostatně a začít těžit z jeho benefitů.

Turkish get-up je pravým opakem swingu a proto se vzájemně skvěle doplňují. Tahle dvojka je jako yin a yang kettlebell tréninku. Jeho cíl je jednoduchý: z lehu na zádech si stoupnout s kettlebell nad hlavou a zase si lehnout. Ač to zní jakkoliv jednoduše vyžaduje tento cvik spoustu techniky, stability ramen, síly jádra, pohyblivosti kyčlí a soustředění, aby bylo možné ho účinně a bezpečně provádět. Při tomto cviku pracuje každičký sval v těle. Je to nejfunkčnější kettlebell cvik vůbec. Slovy Gray Cooka: „Turkish get-up je jóga se zátěží.“

Nepochybně je kettlebell mimořádné cvičební náčiní s dlouhou historií dosahující vynikajících výsledků. Zařaďte jeho cviky do svého arzenálu a budete překvapeni, proč jste nezačali trénovat s kettlebell dříve. Uvedené cviky a daleko víc vás rádi naučíme na našich pravidelných trénincích nebo seminářích.

„Swing je stroj na spalování tuků a výrobu sportovců.“

Dan John